Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
912

Over ons

Wij zijn Leen en Stef, allebei 32jaar, wonen momenteel in Wilrijk maar hebben onze roots in de Westhoek en bij Den Duvel in Willebroek. Bijna 2 jaar geleden leerden we elkaar kennen… en wat bleek: we zijn allebei graag buiten, in de natuur, actieve beestjes, geen zittend gat en doen niets liever dan onze neus achterna reizen, verleggen graag onze grenzen, houden ervan om rond te snuisteren op nieuwe plekjes, en vinden hierbij de fiets het ideale reisvervoersmiddel. Als dat geen meevaller is! Toen Stef Leen leerde kennen, was één van de eerste vragen die hij stelde of ze ook graag fietste. Hij trok grote ogen toen bleek dat zij ook nog es een trekfiets bezat en met de fiets op reis ging, blijkbaar zijn dat soort vrouwen in Antwerpen een zeldzaamheid :-)

We noemen onszelf 2 kiekens op ne velo, omdat we soms echt ‘kiekens’ zijn, in de zin van naiëf, onoplettend, met onze kop in de wolken of (meer dan eens) zonder kop… maar ook omdat we graag eens de onnozele kip uithangen, zelfs op onze velo. Èn omdat Stef nog altijd het verschil niet kent tussen een kip en een keppe :-)

We hebben allebei al fietsreizen gemaakt in Europa (Engeland, Hongarije, Noorwegen, Slovenië, Ierland, Spanje…) en hebben de microbe hiervan te pakken. Een goeie fiets hadden we allebei, het nodige materiaal eveneens.

Een combinatie van Leen’s (prille) reiservaring in Azië en Stef’s kennis van de fiets en onze liefde voor mekaar, maken dat we samen dit avontuur absoluut wilden ondernemen.

Over onze reis

Waarom Azië? Omdat het er goe weer is, het er niet al te moeilijk reizen is met de fiets, er lekker eten is, veel cultuur en natuur en omdat we hopelijk de platgelopen toeristische paden een beetje kunnen vermijden door ons op de fiets te verplaatsen en zo het dagelijkse leven iets trager aan ons voorbij zullen zien gaan èn omdat er veel mooie duikplekjes zijn…

Waarom op de fiets? Omdat het niet te snel gaat, maar ook niet te traag… Omdat we op eigen kracht en met al onze zintuigen een land en de mensen willen leren kennen, omdat we graag fietsen en graag buiten zijn, omdat we de natuur willen voelen, ruiken… en omdat we een klein beetje de uitdaging willen en onze vrijheid hierbij belangrijk vinden.

Waarom een (half)jaar? Omdat we niet vroeger konden vertrekken o.w.v. de uitgestelde doctoraatsverdediging van Stef L, omdat Leen’s loopbaanonderbreking maar tot september loopt en omdat we het geld niet hebben om er 5 jaar op uit te trekken ;-) Omdat we er echt even van tussenuit willen, omdat we de tijd willen hebben om niet te gestresst te reizen en open te kunnen staan voor onverwachte mooie plekjes en toevallige ontmoetingen, omdat we meer dan enkel bezienswaardigheden willen zien…

Waarom samen? Omdat we elkaar hierin gevonden hebben, allebei het reizen (en het fietsen!) in ons hebben, omdat we mekaar heel graag zien en dit samen willen delen. Schoon, he?! ;-)

’t Is niet het reisdoel, maar de weg” is ons motto!! Los van vastgeroeste ideeën, onderweg zijn we zigeuner en plukken we de dag, we haasten ons uiterst langzaam, onderweg is altijd nu…

Bezochte landen

Wij hebben 29 landen (12%) bezocht:

Andorra, België, Bulgarije, Cambodja, Cuba, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, India, Italië, Laos, Luxemburg, Nederland, Nepal, Noorwegen, Oostenrijk, Peru, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tanzania, Thailand, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zwitserland.